September 2017
Indholdsfortegnelse
Release notes – q3 2017
Vi nærmer os nu Q3-releasen af Microbizz, som vil blive tilgængelig natten til den 4. september 2017.
Da vi har erfaring med, at mange af vores kunder påbegynder arbejdet tidligt, og evt. vil have spørgsmål til den nye udgivelse, åbner vi vores supporttelefon allerede kl. 7:00 mandag den 4. september og sidder klar til at svare på eventuelle spørgsmål.
Justering af priksystemet
Advarsler eller ”priksystemet” er en af de funktioner i Microbizz, som mange af vores kunder er glade for. I ”priksystemet” kan man let se, hvad der mangler at blive gjort og dermed holde øje med sit team, og om de gør de ting, de skal.
For dem, der ikke er bekendt med priksystemet, går det ud på, at der vises en prik for enhver udestående systemhandling. Det kan f.eks. være opgaver, der er gået over deadline, telefonopkald der skal udføres, eller timer der skal godkendes osv..
En rød prik repræsenterer et problem, dvs. at en deadline er overskredet.
En gul prik repræsenterer ting, som gerne skal finde sted i dag eller inden for nærmeste fremtid – f.eks. en deadline, som er lige ved at blive overskredet.
Når handlingerne, som prikkerne refererer til, udføres, bliver prikken grøn for at indikere, at problemet er løst.
I denne Microbizz release, har vi lavet en række ændringer, der gør dette priksystem mere intuitivt at anvende.
For det første har vi lavet en tydeligere opdeling af, hvilke prikker man ser – om det er nogle, der relaterer til én selv, eller om de er relateret til en anden medarbejder.
Herudover har vi også omskrevet alle tilhørende tekster, så det nu er mere tydeligt, præcis hvad der forventes i forbindelse med prikken – om man f.eks. skal lukke en dagseddel eller lignende.
Til sidst har vi arbejdet med, hvem der får vist givne prikker, således at vi f.eks. for teamledere, kun viser prikker, som er relevante for dem.
Samlet gennemgang af alle nyheder i q3 release
Dokumenter og skemaer
Automatisk filnavn
Når man opretter/redigerer et skema, kan man nu vælge et automatisk format for filnavn, således at man er sikker på, at systemet foreslår et fornuftigt filnavn hver gang.
Bedre billedkvalitet ved feltplacering
Når man placerer felter på en PDF, er billedkvaliteten af denne PDF nu bedre – især i situationer, hvor PDF’en består af et billede – såsom en indscanning.
Sikkerhed v. formularudfyldelse
Når man udfylder en formular via web-systemet, spørgers der nu om en bekræftelse, hvis brugeren forsøger at navigere væk fra dette uden at gemme.
Billeder fra skema på ekstranet
Hvis man gemmer et billede på en opgave, vises billedet nu på ekstranettet, såfremt opgaven vises på ekstranettet. Dette kan dog justeres fra skema-aktionen.
Diverse
Farve på dropdown-tillægsfelter
Vi har rettet en fejl, der gjorde, at farvevalgene ikke fungerede, når man skulle farvelægge muligheder i en dropdown.
Søg og/eller multirediger
Tidligere har man kunnet markere, om et tillægsfelt skal være søgbart. Dette havde den bi-effekt, at det også blev taget med i multi-redigeringsskærmbilledet.
Vi har nu udskilt denne indstilling, således at man godt kan markere, at et felt skal tages med i multi-redigering, uden at det også er søgbart (eller omvendt).
Checkbokse i multiredigering
Interfacet til multiredigering af checkbokse er rettet, således at man nu kan vælge også at lade felterne være uberørte.
Gem for alle
Når man anvender funktionen ”Gem for alle” til at gemme kolonner i en visning, så gemmes en evt. gruppering af felterne nu også.
Individuelle kolonnevalg på startside
Hvis man har flere lister af samme type på en startside, så er det nu muligt individuelt at vælge kolonner til hver af disse, frem for at kolonnevalget gemmes for samtlige lister.
Rettighedsstyring af arbejdsområder
Det er nu muligt at rettighedsstyre arbejdsområder, så man kan udvælge, hvem der kan vælge forskellige arbejdsområder.
Forbedring af prik-systemet
Priksystemet er blevet forbedret således, at teksterne er lettere at forstå, samt at man nu kan skelne imellem egne og andres prikker.
APP
Bedre besked-del
Besked-delen i app’en grupperes nu efter afsender/modtager, således at det fremstår som en konversation.
Bedre log
Vi har opdateret loggen, så det er lettere at forstå præcis, hvad som ligger i kø i app’en.
Opgaver uden virksomhed
App’en respekterer nu, hvis man har indstillet, at opgaver ikke må oprettes uden en tilknyttet virksomhed.
EDI
Indlæsning af varelinjenoten
Hvis en indgående EDI-fakturalinje indeholder en note, så importeres denne nu også i Microbizz.
CRM
Blokering af underleverandør
Når man blokerer et CRM-objekt, vil man modtage en fejl, hvis man forsøger at anvende denne virksomhed som underleverandør.
Rettighed til at udfylde skema
Vi har oprettet en ny rettighed – rettigheden til at udfylde et skema.
Filtrer virksomhed ang. unit
Det er nu muligt at filtrere virksomheder ud fra, om de har units, der matcher givne filtre.
Varenr. under priser
Fanebladet varenr. er blevet integreret under fanebladet priser.
RAPPORT
Salary
Før viste denne rapport, om en hel dag var godkendt mht. timer. For virksomheder, der godkender enkelt-registreringer, vil denne rapport nu vise, om hver enkelt registrering er godkendt (og af hvem).
Skema-statistik
Skema-statistik fungerer nu også på dato-felter.
OPGAVER
Foreslået planlægning
Vi har rettet en fejl, der gjorde, at man altid fik en foreslået planlægning, inden man kunne gemme en planlægning. Dette var uhensigtsmæssigt, hvis man vidste præcis, hvem man ville planlægge.
Gem opgave med ”fremmed” team
Hvis man redigerede en opgave, som var tilknyttet et team, man normalt ikke kan vælge, så var det ikke muligt at gemme denne opgave uden at vælge et nyt team. Det kan man nu.
Byer på projekter
Byer bliver nu autoudfyldt ud fra postnummer på projekter.
Tillægsfelter, projekter og underopgaver
Når man anvendte tillægsfelter på underopgaver til projekter, var det ikke altid de ønskede tillægsfelter, der blev vist, hvis man valgte kun at vise felterne for udvalgte arbejdsområder. Dette er nu rettet.
Check-ind via QR-kode
Man kan nu ikke længere checke ind på en lukket opgave via en QR-kode.
Bedre navneforslag
Når man viser opgaver fra et filter på startsiden, så foreslår systemet nu et bedre navn til de forskellige bokse.
Automatisk statusskift v. deadline
Det er nu muligt at redigere en opgavestatus, så den automatisk skifter til en anden status, hvis opgavens deadline overskrides.
LOKATION
Gem ikke positioner
For de kunder, som anvender en mobil enhed til at se, hvor medarbejderne er i marken, er det nu muligt at ”slå til”, at man ikke skal gemme historiske positioner, men kun den aktuelle position. Dette gøres ved at markere ”Gem ej historiske positioner” i GPS-indstillinger.
Bemærk, at dette kun gælder løbende sporing fra en mobil enhed, og ikke f.eks. checkins eller sporinger fra dedikerede GPS-trackere i køretøjer.
Aktiviteter på Atrack GPS-enheder
For kunder, som anvender Atrack GPS-enheder, understøtter vi nu også avancerede monteringer, således at man kan forbinde køretøjets elektriske udstyr til GPS’en og efterfølgende se på kortet, hvor dette udstyr var aktiveret. F.eks. for en fejemaskine, her vil man kunne se på kortet, hvor kosten rent faktisk blev anvendt.
SALG
Multirediger opkald
Det er nu muligt at redigere mange opkald samtidigt.
Nedlæg opkald fra forsiden
Det er nu muligt at nedlægge opkald fra forsiden.
PLANLÆGNING
Filtrering af planlægning
Man kan nu filtrere på, om noget er planlagt til en given person.
E-CONOMIC
Kreditmaksimum
Vi har rettet en fejl, der gjorde, at en kundes kreditmaksimum blev nulstillet ved synkronisering til Microbizz, såfremt man anvendte dette parameter i e-conomic.
Kreditor/debitor
Vi har justeret lidt på standardindstillingerne i oprettelse af virksomhed, således at man ikke ved et uheld kan komme til at gemme en kreditor som en debitor.
Send altid produkter
Det er nu muligt at indstille, at produkter skal sendes til e-conomic, idet de oprettes og ikke først, når de bruges første gang på en faktura (som det hidtil har været). Dette gøres ved at redigere indstillingerne for integrationen.
TIMER
Redigering af timer
Det er nu muligt at redigere timer direkte på dagsedlen.
Godkendelse af timer
Hvis en bruger har et standard-team, så er det fremover kun en teamleder fra dette team, der bliver spurgt om godkendelse af brugerens timeseddel. (Hvis man kører med godkendelse af individuelle registreringer, så er reglerne herfor ikke ændret, dvs. at dem som er ansvarlige for opgaverne, stadig vil blive bedt om at godkende de tilknyttede timer).
PLAN
Altid syg-fejlmeddelelse
En opfølgning på en fraværsdag fremstod med besked om, at medarbejderen havde været syg, uanset hvad fraværsårsagen egentligt var. Dette er nu rettet.
Indbyggede typer og brugerdefinerede typer
Alle registreringstyper i planmodulet er nu integreret i samme skærmbillede, for en bedre brugeroplevelse.
PROCES
Flere kliks på bekræftelse
Vi har rettet en fejl, der gjorde, at man unødigt skulle klikke flere gange for at bekræfte visse aktioner.
KALENDER
Forkert gentagelse på ical
Når man anvendte et ical-link til at dele sin kalender og havde en aftale, der gentog sig hver uge, men ikke om mandagen, så fremstod dette alligevel som om mandagen. Dette er nu rettet.
Resurser som ikke anvendes
Når der ikke anvendes resurser i kalenderen, så skjules disse fra interfacet, for en mere overskuelig brugeroplevelse.
UDSTYR
Flere rettigheder
Udstyrsmodulet er nu udstyret med flere rettigheder, herunder f.eks. “Opret opgave på udstyr” mf..
BRUGERE
Brugertyper
Hvis man ikke har oprettet brugertyper, så vises dette felt ikke på brugerkortet, for et bedre overblik.
PÅMINDELSER
Notifikation når opgave tilføjes til pulje
Det er nu muligt at oprette en hændelse, når en opgave tilføjes til en pulje, således at man f.eks. kan få en push-besked, når dette finder sted.
FAKTURERING
Begrænsning i listevisning
Vi begrænser nu antallet af elementer, der kan vises samtidigt på faktureringslisten, da nogle kunder oplevede, at systemet var langsomt.
EDI
“Kr. 0,- i salgspris”
Det er nu muligt at angive, at varer importeret fra EDI-fakturaer, altid skal indlæses med en salgspris på 0,- frem for kostprisen + en avance.