FAQ

Hjælpeguides:

Geninstallation af Microbizz-app

Opdatering af Microbizz-app

Konfigurer Microbizz app

 

Her kan du få svar på de mest stillede spørgsmål:

Valg af browser

Hos Ventu anbefaler vi, at man bruger Google Crome som browser ved brug af Microbizz.
Andre browsere fungerer også, men specielt Internet Explorer anbefaler vi ikke, da browseren ikke længere understøttes eller opdateres.
Hvis man dog stadig ønsker at bruge Internet Explorer, kan man med fordel slette historikken: Tryk på tandhjulet i højre øverste hjørne, vælg “Sikkerhed” og “Slet browserdata”.

Microbizz APP2

Hvorfor gemmer app’en ikke alle de billeder, jeg tager?

Der kan være flere årsager:
– Du har stadig APP1 installeret samtidig med APP2. Du skal afinstallere APP1
– Telefonen har ikke fået ryddet helt op efter en tidligere version af app’en. Du skal afinstallere APP2, installere fra Store på ny, få en konfigurationskode hos din superbruger og konfigurér.

Microbizz APP2

Hvorfor synkroniseres opgaver, billeder og dagsedler ikke eller kun en gang i mellem?

Der kan være flere årsager:
– Du har APP1 installeret samtidig med APP2. Du skal afinstallere APP1
– Telefonen har ikke fået ryddet helt op efter en tidligere version af app’en. Du skal afinstallere APP2, installere fra Store på ny, få en konfigurationskode hos din superbruger og konfigurér.

Microbizz APP1

Hvorfor skal jeg ikke benytte APP1 eller andre versioner af APP2, når app’en fortsat fungerer?

Producenter af iPhones og Androids udstyr opdaterer løbende telefonens styresystem. App-producenter opdaterer også deres app´s for at være up-to-date både sikkerhedsmæssigt og funktionsmæssigt. Microbizz app’en skal opdateres løbende, for at sikre optimalt og fejlfrit samarbejde med telefonens øvrige app´s og funktioner som Microbizz benytter sig af. For at undgå fejl og sikre mest præcise GPS-tracking, skal både mobiltelefonen/tabletten og de installerede app´s – særlig Microbizz og Google Maps – være opdateret til seneste version.

Der må kun være installeret én Microbizz app på telefonen!

Microbizz app

Hvilken version af app’en skal jeg bruge?

Du skal altid benytte seneste version af app’en. Seneste version findes i hhv. App Store/Play Store. Søg efter Microbizz 2.

Samsung tablets med Android 4.1 eller mindre

Hvorfor virker min tablet ikke med APP2?

Android udstyr skal som minimum køre med Android version 4.2 for at fungere ordentligt med Microbizz APP2. APP1 kan benyttes, men der garanteres ikke fuld funktionalitet og app´en supporteres ikke mere.